Brand strategy

Een merkstrategie is het langetermijnplan om een reeks langetermijndoelen te bereiken die uiteindelijk resulteren in een herkenbaar merk en met voorkeur een Responsive Love Brand. Een succesvolle merkstrategie omvat de missie van het merk, de beloften aan de klanten en de branding en campagnes.

Samenwerken?

Plan een kennismakingsgesprek. Samen kijken we naar de beste oplossing voor jouw project.

Meer uitdagingen

IMG_0035
Vaak verkeerd opgevat is dat een merkstrategie niet het logo, kleurenpalet of website is. Deze creatieve elementen zijn onderdeel van een succesvolle merkstrategie. Een merkstrategie draait om alle immateriële elementen die in de loop van de tijd merkbekendheid, merkwaarde en fans stimuleren bij jouw te komen.

Wat komt er kijken bij een succesvolle brand strategy?

Het belangrijkste doel van een succesvolle merkstrategie is om de wereld te laten weten dat jouw merk bestaat, welk doel het heeft en wat het definieert. Een merkstrategie is een vloeiende, langetermijnstrategie die vaak in de loop van de tijd opnieuw moet worden bekeken op basis van het succes om responsive te blijven.
 
Het succes van een merkontwikkelingsstrategie is niet altijd eenvoudig te meten. Merkstrategieën omvatten vaak immateriële, niet gemakkelijk te kwantificeren elementen en – bij het plannen van dit soort strategieën – is het belangrijk om vanaf het begin te beslissen hoe succes zal worden gemeten. Het Responsive Brand Model zal hierbij het handvat zijn om tot een succes te komen.

Daag ons uit!

We adviseren je graag tijdens een vrijblijvende kennismaking.